Ikonický Opel Manta ze sedmdesátých let se vrací, ale tentokrát s elektrickým pohonem. Manta GSe ElektroMOD totiž spojuje tvary kultovního sporťáku s nejmodernějšími technologiemi.
Retro auta s elektrickým pohonem nejsou žádnou novinkou, málokdy se však stane, že se do takové úpravy pustí samotný výrobce. Opel to zkusil a výsledek stojí za to.
Původní benzínový čtyřválec zpod kapoty zmizel, aby udělal prostor pro elektromotor s výkonem 108 kW (147 koní) a točivým momentem 255 Nm. To z něj činí nejvýkonnější verzi první generace Manty, kterou automobilka vyrobila.
Zajímavější je, že kupé si zachovalo čtyřstupňovou manuální převodovku. Řidič tak může řadit jako v běžném autě, nebo jednoduše zařadit čtvrtý stupeň a jezdit jako s automatem.
Stejně jako v případě originálu, převodovka výkon posílá výlučně na zadní kola. Pod tradičním zevnějškem se tedy skrývá i léty ověřený recept na sportovní kupé.
Baterie s kapacitou 31 kWh vystačí přibližně na 200 kilometrů, s dojezdem samozřejmě pomáhá rekuperace brzdné energie. Pomocí palubní nabíječky lze z obyčejné domácí zásuvky nabít do plna již za čtyři hodiny.
Maska Pixel-Vizor připomíná nové modely Mokka a Crossland, tentokrát ovšem funguje jako displej, který se táhne po celé šířce auta. Dokáže například zobrazit text a dává autu nový způsob komunikace s okolím.
Exteriér dotváří nová zadní světla, zmizely i chromové lišty na blatnících. Ty nyní vyplňují moderní 17tipalcové disky značky Ronal.
Opel přenesl do 21. století i interiér auta, kde namísto klasických přístrojů najdeme dva širokoúhlé displeje. Sportovní sedadla jsou vypůjčena z hatchbacku Adam S.
Smutnou zprávou ovšem je, že Opel se nechystá toto stylové kupé vyrábět. Opel Manta GSe ElektroMOD vznikl v jediném kuse, a tak to bohužel zůstane. Potěší alespoň zpráva, že automobilka plánuje takto modernizovat i jiné kultovní modely ze své historie.